Ha nem akarunk téli (fél)álomba merülni, akkor próbáljuk minél tovább megőrizni a nyári fitt, felpörgött állapotunkat. Segít benne a vitalizáló narancssárga menü. Már a látványuk is jókedvvel és energiával tölt fel, nem is beszélve a bennük lévő többféle vitaminról és ásványi anyagról.

Együnk színesen – most például narancssárgát!

A narancssárga az életerő, az egészség, az aktivitás színe. Akinek ez a kedvenc színe, az jókedvű, optimista, gyengéd és életvidám. Minden téren revitalizál és energiával tölt fel. Segít megemészteni a nehéz dolgokat, segítségével könnyebben rátalálunk a szükséges változtatásokra. Élelmiszerek esetén ez a szín a béta-karotin (ez az A-vitamin provitaminja) jelenlétét jelzi. Minél sötétebb sárga, annál több van belőle az adott gyümölcsben vagy zöldségben. A béta-karotin megvéd bennünket a szabad gyökök káros hatásától, az UV-sugárzástól, csökkenti a rákos megbetegedések kockázatát. Gátolja a bőr öregedését. Enyhíti az allergiás, asztmás tüneteket. C-vitaminnal együtt fogyasztva még hatásosabb. Legfontosabb narancsszínű élelmiszerünk a sárgarépa, a sütőtök, az édesburgonya, az őszi- és a sárgabarack, a sárgadinnye, a narancs és a mangó.

Gyömbéres édesburgonyakrémleves

Sütőtökös rizottó zsályával, tökmaggal, kék sajttal

Sárgarépás tortácska narancshabbal

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.