Bár édesburgonyának is hívjuk, valójában nem a burgonyafélék családjába tartozik ez a hosszúkás, édes-fűszeres ízű trópusi zöldség, a batáta. Számtalan pozitív élettani hatása mellett az is nagy előnye, hogy nagyon alacsony a kalóriatartalma, ráadásul rendkívül sokoldalúan felhasználható zöldség!

Diétás és nagyon finom: ezért egyél minél több édesburgonyát

A Dél- és Közép-Amerikában őshonos batáta még csak nem is gyökérzöldség: egy kúszónövény, amelynek megvastagodott tárológyökere az, ami fogyasztható.

Egyik alapvető fajtájának világos a húsa és mélylila a bőre, míg a másiknak a húsa narancssárga, a héja pedig barnás. Itthon ez utóbbival találkozhatunk gyakrabban.

DIÉTÁZÓK, FIGYELEM!

A batáta kalóriatartalma alacsonynak mondható (100 g-ban 117 kcal van) viszont sokféle vitamin van benne (C-, B1-, B2-, B6- és E) gazdag béta-karotinban, és a többi zöldséghez képest magasabb a fehérjetartalma, és bizonyítottan segít a fogyásban!

Az édesburgonyában számos ásványi anyag is található: kalcium, magnézium, vas, mangán, kálium, foszfor, nátrium, szelén, réz és cinkegyaránt fellelhető benne.

ÍGY HASZNÁLD FEL!

Először is: csak feszes, sima bőrű, friss példányokat vásároljunk! Száraz, hűvös helyen tároljuk, és vegyük figyelembe, hogy nagy nedvességtartalma miatt a batáta csak néhány napig áll el.

Az állagában és ízében leginkább a sütőtökre hasonlító édesburgonya felhasználási módozatainak valójában csak a képzelete szabhat határt. A sokoldalú alapanyag gumóit sütve, párolva, grillezve, főzve, pürésítve, húsok mellé köretként vagy főzelékként egyaránt fogyaszthatja. A világ egyes részein lisztjéből kenyeret sütnek, keményítőnek is feldolgozzák, illetve Japánban például egy sócsú nevű szeszt főznek belőle.

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.