Ennek a változatosan felhasználható zöldségnek most van a főszezonja. Grillezve, párolva, bundában vagy töltve egyaránt finom. Milyent érdemes választani? Meddig tárolhatod? Milyen fűszerek illenek hozzá? Most mindenre fény derül!

Cukkinikisokos: így használd a szezon egyik kedvenc zöldségét

Fajtája szerint lehet hosszúkás, kerek, sárga vagy zöld – az egyes változatok íze nem igazán megkülönböztethető. A cukkini héja és apró magjai is fogyaszthatók. Gazdag ásványi anyagokban, például káliumban, magnéziumban és vasban, továbbá B1-, K- és C-vitamin, folsav is található benne. Mivel 10 dkg energiatartalma csupán 30 kcal, diétázók is bátran beiktathatják az étrendjükbe.

VÁSÁRLÁS

Kemény húsú példányt válassz, amit az ujjaddal nem tudsz benyomni. A 30 dkg alattiakat könnyebb feldolgozni, és finomabbak is.

TÁROLÁS

Lazán papírba csavarva akár 5 napig is tárolhatod a hűtő zöldségesrekeszében. Ha nejlonzacskóba teszed, ne kösd össze a száját, mert könnyen befülledhet.

FELHASZNÁLÁS

Csak a szártövét és a csúcsát kell levágni, meghámozni felesleges. Ha tölteni szeretnéd, a hosszában félbevágott zöldség húsát kanállal kapargasd ki, vágd egészen apróra, és keverd a töltelékhez.

Burgonyás-baconös cukkini

Fotó: Vidék íze

ÍZESÍTÉS

Mivel önmagában semleges ízű, igényli a fűszerezést. Jól illenek hozzá a mediterrán konyha friss fűszerei: a rozmaring, a kakukkfű, az oregánó, a bazsalikom. Fő ízesítője azonban a fokhagyma.

+1 TIPP

Készíts cukkinicsipszet! A vékony szeletekre vágott, besózott zöldséget 5 percig hagyd állni, majd papírtörlővel szárítsd le. Kend meg olívaolajjal, és tepsibe téve 10-12 perc alatt süsd ropogósra 200 fokon.

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.