Mától kapható az újságárusoknál magazinunk friss száma.

Megjelent a Vidék íze szeptemberi száma!

Szeptember sok változást hoz, vége a nagy nyári szabadságnak, ismét kezdődnek a hétköznapok. A gyerekeknek újra indul az iskola. Egészen másokat főzünk már ilyenkor, mint a nyár közepén. Gyakrabban használjuk a sütőt (néha már jól is esik a melege), kevesebb a gyors, nyers saláta, több a főtt étel, a húsok közül is a fajsúlyosabbak felé hajlunk. Sok családban minden nap készül meleg étel, mert másutt nem jutnak hozzá, vagy csak az otthoni koszt ízlik. Szerencsésre ilyenkor hegyekben áll a piacokon a sokféle hazai friss zöldség és gyümölcs, legalább van miből válogatni.

Friss számunkban mi is ezekhez az igényekhez igazodtunk. Sok ötletet kínálunk a gyors hétköznapi konyhához. Készítettünk pár, cseppet megbolondított főzeléket, szuper feltétet is ajánlunk mellé. Többféle könnyen és egyszerűen elkészíthető házi „gyors étel”-t javaslunk, hússal és anélkül egyaránt, bármelyik remek ebéd vagy vacsora lehet. Az olvasóink által küldött receptekből a hétvégi menübe illő fogásokat válogattunk össze, jó kis pecsenyéket, oldalasból főzött ünnepi levest, hagyományos, mindenki kedvence süteményeket. Mindig gond, hogy mi legyen a tízórai. Három fantasztikus péksüteményt sütöttünk, csokis-áfonyás babkát, pancsos perecet és sonkás, ropogós stanglit, bármelyiket szívesen viszik majd a gyerekek.

Végre meg lehet tartani az elmaradt lagzikat. Sok fiatal pár nem akar vagy tud erre milliókat költeni, ezért elég gyakori, hogy a méregdrága étterem helyett házilagos kivitelezésben oldják meg a kisebb-nagyobb vendégsereg etetését. Az édesség ilyenkor mindig nagy szerepet kap. Mi is összeállítottunk egy „lagzis” asztalt, fiatalos, mutatós, nem túlságosan bonyolult édességekkel, biztosan nagy segítség lesz házi cukrászoknak.

Tovább folytattuk képzeletbeli utazásunkat, most a Közel-Keletre utaztunk. Többféle, kicsit egzotikus, errefelé kevésbé ismert fogást tettünk a vendégfogadó asztalunkra. Különleges hozzávaló nem kell egyikhez sem, érdemes kipróbálni őket, mert egyszerűek nagyon finomak.

A következő napokban kedvcsinálóként felteszünk pár receptet a friss lapszámból, hamarosan itt is olvasható lesz a citromos csirkeleves, a szőlővel sült sertéscomb, a sült paprikás kukoricafőzelék és a póréhagymás, sonkás csavart stangli receptje.

Hozzászólások

Ezek is érdekelhetnek

Ajánlataink

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.