Mindenkivel megesik, hogy egyik nap többet mozog, míg másnap sokkal kevesebbet, de arra persze nem figyelünk, hogy a kalória bevitelét az adott mozgásmennyiséghez igazítsuk. Így nem csoda, ha gyakran kimerültnek érezzük magunkat, megfájdul a fejünk, illetve a sok bevitt kalória és a kevés mozgás miatt hízás alakul ki. Nem árt, ha tisztában vagyunk azzal, melyik tevékenység mennyi energiát igényel, így ha nagyobb fizikai terhelésnek vagyunk kitéve, érdemes több energiát bevinni. Fordítva is igaz, ha keveset mozgunk, együnk is kevesebbet, így tarthatjuk fenn az energiaegyensúlyt.

A kertészkedéstől a házimunkáig – Mivel, mennyi kalóriát égetünk el?

Számoljunk utána!

Különböző tevékenységeinknek különböző energiaigénye van. Ha összeadjuk napi dolgaink kalóriaszükségletét, egyensúlyba hozhatjuk a bevitelt és a felhasználást, így elkerülhetjük a panaszokat. Sőt, azt is kiszámolhatjuk, mikor tudunk fogyni vagy éppen gyarapodni.

Az alábbi táblázatban sokféle tevékenység energiafelhasználását gyűjtöttük össze, a hétköznapi tevékenységektől kezdve egészen az extrém sportokig.

Energiaszükségletünk tevékenységenként, óránként, 1 testsúlykilogrammra vetítve 1 óra alatt 60 kg-os nő esetén:

  • Lassú járás (4 km/óra) 2,8 kcal 168 kcal
  • Közepesen gyors járás (6 km/h) 3,7 kcal 222 kcal
  • Gyors járás (10 km/h) 10 kcal 600 kcal
  • Járás hegyre fel 17 kcal 1020 kcal
  • Járás hegyről le 2,8 kcal 1020 kcal
  • Háztartási munka 3,4 kcal 204 kcal
  • Kertészkedés 4,8 kcal 288 kcal
  • Ásás 6,9 kcal 414 kcal
  • Futás (lassú) 6,6 kcal 396 kcal
  • Lovaglás 4-7 kcal 240-420 kcal
  • Asztaliteniszezés 4,5 kcal 270 kcal
  • Ökölvívás 7,7 kcal 462 kcal

Példa:

Az alvás 0,8 kcal, azaz 1 óra alatt egy 60 kilós nő 4,8 kalóriát használ fel. 8 óra alvás 38,4 kcal felhasználásával jár.

Ezek is érdekelhetnek:

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.