Nem akarjuk kigolyózni a lángost meg a sült krumplit a strandmenüből, hisz nem dől össze a világ, ha időnként elcsábulunk. De azért vegyük fel a kesztyűt, és szálljunk mi is versenybe: az otthon, pár perc alatt előkészített házi finomságokkal igenis le lehet győzni a parti büfék kínálatát.

Uzsonna a hűtőtáskából

Manapság kész anyagi csőd egy családi strandbelépő, nem csoda, ha nem akarjuk megfejelni egy kétszer akkora büfészámlával is. Arról már nem is beszélve, hogy ha magunk visszük a harapnivalót, akkor nagy valószínűséggel jóval egészségesebb és finomabb lesz, mintha a helyi büfék választékából akarnánk jóltartani a családot. A megszokott szendvicsek, sült húsok, gyümölcsök mellé tegyünk néhány „luxuscsemegét” is, így valószínűleg megússzuk, hogy a vattacukortól a jégkásán át a habos gofriig mindent össze kelljen vásárolni az édességre sóvárgó csemetéknek. Ilyenkor jól jöhet pár félig fagyottan elrakott gyümölcsjoghurt vagy egy nagy doboznyi, otthon sütött palacsinta. Jól záródó befőttesüvegben vihetünk kész gyümölcssalátát a jégakkukkal kitömött táskában. Vagy keverhetünk egy tekintélyes adag vaníliás krémtúrót, ennek is biztosan nagy sikere lesz. Ha pedig nagyon kényeztetni akarjuk a gyerekeket, akkor csináljunk mellé kis helyes, gyümölcsös-mogyorókrémes szendvicseket is.

Hozzávalók: 8 szelet (lehetőleg) pirított kovászos kenyér, 4 evőkanál csokoládés mogyorókrém, 25 dkg friss gyümölcs, 2 dl görög joghurt, 25 dkg túró, 5 dkg porcukor, 2 dl tejszín, 1 csomag vaníliás cukor, 4 evőkanál pikáns lekvár
Habot verünk a tejszínből a vaníliás cukorral. Kikeverjük a túrót a joghurttal és a porcukorral, majd összeforgatjuk a tejszínhabbal. Dobozoljuk. A strandon négy kis tálba szétosztjuk, a tetejükre kanalazunk egy-egy adag pikáns lekvárt. A kenyereket megkenjük vastagon mogyorókrémmel, és kirakjuk a tetejüket kimagozott, megtisztított, felszeletelt idénygyümölccsel.

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.