Ma már a legtöbb áruházban beszerezhető a kókuszolaj. Érdemes vele kísérletezni a konyhában, akár süteményeknél is, hiszen viszonylag egészséges zsiradékról beszélünk

Hogyan kísérletezzünk a kókuszolajjal?

A kókuszolajat vagy kókuszzsírt (mindkét név használatos, de ugyanarról a zsiradékról van szó) a kókuszdió húsából préselik. Szobahőmérsékleten szilárd, fehér, 24-25 fokon azonban már kezd folyékonnyá válni. Közepes lánchosszúságú telített zsírsavakból áll, ezek a jelenlegi tudásunk szerint jól emészthetőek, nem terhelik meg a szervezetet.

Nagyon sok benne az egészséges, antibakteriális és immunerősítő hatású laurinsav.

Füstölési pontja viszonylag magas (195 Celsius-fok), ami azt jelenti, hogy kockázatmentesen használható erős tűzön, például jó választás a wokos ételekhez vagy a bő zsiradékban való sütéshez.

Ha egy-egy használat után alaposan átszűrjük, megtisztítjuk a belekerült, égett darabkáktól, akkor többször is süthetünk benne.

A szűrt kókuszzsírnak nincs kókuszíze, de természetesen más lesz a végeredmény, mintha étolajat, vajat vagy zsírt használtunk volna (mivel ezen zsiradékok íze nem lesz jelen a kész ételben). Érdemes vele kísérletezni, egy-két ételben, süteményben kipróbálni. Mivel semmiféle állati összetevőt nem tartalmaz és hidegben megkeményedik, nagyon jól használható vegán és nyers süteményeknél, tortakrémeknél. Nem olcsó: ha nagyobb kiszerelésben vesszük, 1000-1500 forint kilója. Nem kell hűtőszekrényben tartani, a felnyitott dobozban is eláll legalább fél évig.

Receptek kókuszolajjal!

Villámgyors brownie

Mindenmentes csokis cupcake

 

Fotó: Vidék íze/Németh András Péter

Zöldborsós-brokkolis tészta

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.