Pár éve szinte minden boltban lehet kapni édesburgonyát. Eleinte meglehetősen drága volt, most már sokszor egészen jó áron lehet megvásárolni. Érdemes vele összebarátkozni, mert nagyon sok előnyös tulajdonsága van, az elkészítését és a beltartalmát illetően is.

Narancssárga krumpli

Az édesburgonya (batáta) Amerikából érkezett, és csak nevében krumpli, igazából nem is rokon a két növény. Ennek is a gumóját fogyasztjuk. Nálunk is megterem, pár éve termesztik nagyobb mennyiségben. Általában narancssárga, de létezik lila és fehér változatban is. Rengeteg A- és C-vitamint tartalmaz. A burgonyával ellentétben közepes a glikémiás indexe, tehát csak lassan emeli meg a vércukorszintet, a legtöbb diétába beilleszthető a fogyasztása. Íze hasonlít a sütőtökéhez, de annál kevésbé lágy, kevésbé édes. A burgonyánál is gyorsabban fő és sül meg, a villámételek egyik alapanyaga lehet. Ez is mindenhez használható zöldség: finom levesek, pürék, egytálételek alapanyaga lehet. Legegyszerűbb, ha feldarabolva megsütjük a sütőben magas hőfokon, kis olívaolajjal meglocsolva, sózva. A karamellizált, ropogósra sült darabok elképesztően finomak, akár főételként salátával, akár köretként. Ezt a zöldségfélét szobahőmérsékleten kell tárolni, hidegben romlik a minősége.

Babos-kukoricás bulgurral töltött édesburgonya kecskesajttal

Füstös édeskrumplileves ropogós kellel

Tükörtojás hagymafészekben édesburgonyával

Lencse édesburgonyával és sertésszűzzel

Füstölt pisztráng édesburgonya-pürével, salátával

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.