Köretként, kásaként, de még rétesben is használhatjuk a hajdinát. Receptek és főzési technikák, hogy újabb élelmiszerrel főzzünk gyakrabban!

Hajdina, a tatárok búzája

Tudta, hogy a hajdina igazából nem is gabona, hanem a keserűfűfélék közé tartozó növény. A háromszögletű magja viszont kiváló gabonahelyettesítő. Többféle néven is emlegetik: tatárbúza, tatárka, pohánka, haricska. Régen a szegények eledele volt, a drága búza helyett ették, mára megfordult a helyzet, a hajdina vagy az abból őrölt liszt négyszer-ötször drágábban kapható, mint a búza(liszt). Mégis javasoljuk a fogyasztását.

Kalóriatartalma viszonylag alacsony (290 kcal/100 g), sok magnéziumot, vasat és B-vitamint tartalmaz. Gluténmentes, tehát az arra érzékenyek is ehetik. Nagyon sokféleképpen készíthető, édes és sós ételekbe egyaránt felhasználhatjuk (mint például a rizst is). Íze elég hangsúlyos, diós aromájú. Többféle színben kapható, minél sötétebb, annál erőteljesebb ez az íz, tehát ha nem akarjuk, hogy domináljon, akkor válasszuk inkább a világosat. Kásának két-háromszoros mennyiségű sós vízben főzzük, nagyon hamar kész lesz. Megőrölve, lisztként adhatjuk kenyerekhez, kevert süteményekhez ízesítésképp.

Kedvenc receptjeink hajdinával!

Hajdinás palacsinta

Narancsos hajdinafelfújt

Hajdinakása dióval és sült almával

Túrós-tejfölös hajdinarétes

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.