Benne járunk a nagyböjtben, van még belőle bőven hátra. Hétnapos étrendet állítottunk össze, amely a hagyományos népi böjt alapjaira épül, minden nap másféle gabonával. A következő héten minden nap ajánlunk egy-egy remek zöldséges vagy halas fogást.

Böjtölj velünk! Fő a mértékletesség

A keresztény világban évszázadokon át tartották a húsvét előtti 40 napos nagyböjtöt, hamvazószerdától nagyszombatig. Az idén április elejére esik a húsvét (a tavaszi napéjegyenlőség utáni első holdtölte után következő hétvége), így a nagyböjt február 17-től április 3-ig tart. Ezen időszak alatt kerülni kell a hús- és a zsír fogyasztását, az alkoholt. Ma már főként egészségügyi szempontok alapján böjtölünk. Elég általános az a felfogás, hogy a szervezetünknek jót tesz, ha legalább pár héten keresztül tudatosan táplálkozunk: könnyen emészthető ételeket, italokat fogyasztunk, mérsékelt mennyiségben. A szigorú léböjttől a csirkehúst is megengedő diétáig igen széles a skála, mindenki választhat kedve, egészségügyi állapota, céljai szerint.

A következő napokban a hagyományos népi böjt szabályainak megfelelő, húsmentes ételeket kínálunk egy teljes hétre. Úgy tartják, hogy a hét minden napjához társítható egy égitest és egy gabona.

Hétfő: a Hold és a rizs napja

Kedd: a Mars és az árpa napja

Szerda: a Merkúr és a köles meg a hajdina napja

Csütörtök: a Jupiter és a rozs napja

Péntek: a Vénusz és a zab napja

Szombat: a Szaturnusz és a kukorica napja

Vasárnap: a Nap és a búza napja

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.