A hétköznapi vacsorák villámgyors körete az egyszerű főtt rizs. Élőmunka-igénye gyakorlatilag nulla. Mindenféle szaftos és kevésbé szaftos ételhez jól illik. Pár egyszerű tanács ehhez sem árt.

Vízben főtt rizs – ez sem olyan egyszerű

Ez a legegyszerűbb köret. Ma már nagyon sokfélét lehet kapni, érdemes otthon is többfélét tartani. Az előfőzött, zacskós fehér rizsek nagyjából annyi idő alatt elkészülnek, amíg összedobunk vagy felmelegítünk egy egyszerű csirkés fogást.

Ha egy pillanattal több időnk van, akkor érdemes kiönteni a zacskóból, és anélkül megfőzni, általában két-két és félszeres mennyiségű vizet kell hozzáadni. Még többet tehetünk az egészségünkért, ha bő vízben főzzük (öt-hatszoros mennyiségben), ha megfőtt, akkor leszűrjük. Egyes kutatások szerint akkor távozik a rizsből a legtöbb méreganyag (amelyet a talajból és a termesztése során használt kemikáliákból szív magába), ha a főzés előtt beáztatjuk egy napra, majd átmossuk, és friss, bő vízben főzzük.

Ehhez persze arra van szükség, hogy legalább egy napra előre tervezzük az étrendet. Barna rizs esetén érdemes az áztatóvízhez egy-két evőkanál jó minőségű ecetet is adni, így gyorsabban megfő, és jobb lesz a textúrája. Bármelyik főtt rizst remekül feldobja egy kis csokor friss, összevágott zöld fűszer, ami épp van a kéznél (petrezselyem zöldje, kapor, zellerlevél, turbolya, snidling, stb.)

Pár étel, amihez remekül illik:

Karalábés húsgombóc

Vegán tikka masala

Csípős csirkemell barna rizzsel

Sonkával sült hal rizzsel

Zöldbabos húsosfazék

Kovászos uborkás rántott karaj

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.